poniedziałek, 22 lutego 2010

Jak wykonać upgrade Windows 7 RC do RCM

Na mojej 7-ce pojawił mi się taki komunikat.


W sumie nic dziwnego. Od samego początku jak się ukazała 7 pracuję na wersji RC. Problem pojawił się gdy włożyłem płytkę z Pełną wersją. 


Dlaczego Microsoft nie chce aby można było zrobić upgrade w sumie nie mam czasu wnikać. Jest gotowy sposób na ominięcie tego problemu. 
Wystarczy skopiować zawartość płytki instalacyjnej i tu mała uwaga – musi być to wersja ultimate bo wersje RC w tej wersji się ukazywały - na dysk do jakiegokolwiek folderu.

W katalogu sources należy poszukać pliku cversion.ini i zmienić zawartość wiersza MinClient  na 7000. Dlatego też instalator wysypuje się z raportem zgodności, że z tej wersji nie można wykonać upgrade.

Dalej uruchamiamy instalator i wybieramy opcję Upgrade. Oczywiście należy dysponować odpowiednim  kluczem do 7 w wersji Ultimate. 
Posługując się tym sposobem unikniemy instalowania ponownie wszystkich programów. W moim przypadku  tylko Eset nie zadziałał do końca poprawnie i musiałem go przeinstalować.
Wydaje mi się, że w przypadku jakiejkolwiek kontroli legalności oprogramowania po tej instalacji nie powinno być problemów. System w moim przypadku jest legalny - mam klucz, fakturę zakupu, nośnik. Czy w przypadku wykrycia w jakiś sposób (na przykład czytając Bloga), że nastąpił upgrade z wersji RC do RTM  poprzez edycję pliku cversion.ini może być jakiś problem - moim zdaniem nie, ale jeśli się mylę proszę o info.
Miłego apgrejdowania :)  

Brak komentarzy: